
In de afgelopen jaren hebben Ford en het samenwerkingsverband Renault-Nissan-Mitsubishi een Tech-Bureau in Israël geopend. Honda en Hyundai hebben inmiddels lokale vestigingen van hun ‘Startup-Accelerator-Programme’ in Silicon Wadi, de bijnaam van het technologische gebied in het land.
General Motors (GM) werkt sinds 1995 samen met Israëlische startups. In Herzliya werken meer dan vierhonderd softwareontwikkelaars, elektrotechnici en computerwetenschappers bij GM, en functioneert het als de enige buitenpost van GM Ventures in het buitenland.
Er bevinden zich nog veel meer autofabrikanten binnen de hightechwereld van Israël. Ook de grote Duitse automerken zijn vertegenwoordigd in de startupnatie.(…)
Duitse betrouwbaarheid – Israëlische creativiteit
Net zoals veel andere internationale bedrijven, hebben ook Duitse autofabrikanten ontdekt dat Israël de beste plek is voor nieuwe ideeën. En die zijn onmisbaar om voortdurend te innoveren en uit te breiden. Want alleen zo kunnen de bekende Duitse merken die alom bekendstaan om hun betrouwbaarheid, hun plaats op de markt behouden. Vooral de creativiteit en het ‘Out of the Box’ denken karakteriseren de Joodse staat. Dat geldt voor alle sectoren, maar vooral de technische wereld van ingenieurs, programmeurs en IT-specialisten.
Dit artikel verscheen in zijn geheel in de speciale juni-editie ‘Israël tussen wetenschap, technologie & geloof’ van het Israel Today Magazine. Klik hier voor een abonnement.